mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. STRATEJİK MARKA ANALİZİ ı. Moda yaratım sürecinde oryantasyon yönetimi II. Şirket tarihçesi, yönetim, marka pozisyonu, alt markalar, visyon, misyon, anahtar ürünler, müşteri profile, yaşam tarzı | excerpt 1-4 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Contemporary Issues, pp. 188-216 & Hitt, Ireland and Hoskison (2012) Strategic Management pp. 1-72 Regan, Cynthia I. (2008) |
2 | III. markanın içsel analizi (SWOT & VRIO analiz) IV. markanın dışsal analizi (PESTEL analiz) | excerpt 5-6 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Rosenau Jeremy A. (2001) Apparel Merchandising: line starts here, Fairchild, NY, pp. 95-118 |
3 | V. kritik noktalar SWOT, önem taşıyan alanlar VI. karşılaştırmalı ve rekabetçi stratejiler (1.büyüme str., 2.portfolyo str. (BCG Matris), 3.Ansoff Matris | excerpt 7-9 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Doris Kincade, Fay Gibson, Ginger Woodard (2004) Merchandising Math, pp. 195-219 |
4 | VII. rekabetçi strateji: Porter jenerik stratejileri (segmentasyon, farklılaşma veya maliyet liderliği), Porter 5 Güç VIII. marka stratejilerinin uygunluk, kabul edilebilirlik, fizibilite ve sürdürülebilirliği IX. yorumlar X. referanslar | excerpt 10-11 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Maite Lafuente, Juanjo Navarro (2007) Fashion Source: Technical Design |
5 | SUNUM %20 | |
6 | 2. MARKA İŞBİRLİĞİ ya da YAYILIMI I. Niş Pazar tanımı | Proje Geliştirme |
7 | II. vizyon ve değerler III. Hedef tüketici ve Pazar karması | Proje Geliştirme |
8 | IV.kategori planı, ürün görünümleri | Proje Geliştirme |
9 | SUNUM %20 | Proje Geliştirme |
10 | 3. MARKA İŞBİRLİĞİ ya da YAYILIMI- PORTFOLYO V. Pazarlama karması | Proje Geliştirme |
11 | VI.paketleme/ pazarlama kampanyası/ web sayfası | Proje Geliştirme |
12 | VII.POS sunum/ vitrin tasarımı | Proje Geliştirme |
13 | VIII.POS sunum/ vitrin tasarımı | Proje Geliştirme |
14 | PROJE %40 | Proje Geliştirme |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Web sayfaları, yukarıdaki referans kitaplar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 | |
Proje | 1 | 35 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 238 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest