11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir moda markasını stratejik olarak analiz edebilecek
  • Bir koleksiyon için hedef kitle belirleyebilir ve tanımlayabilir.
  • Bir koleksiyon için hedef pazar belirleyip tanımlayabilir.
  • Bir koleksiyon için pazar segmentasyonu yapabilir.
  • Profesyonel bir marka portfolyosu oluşturabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1. STRATEJİK MARKA ANALİZİ ı. Moda yaratım sürecinde oryantasyon yönetimi II. Şirket tarihçesi, yönetim, marka pozisyonu, alt markalar, visyon, misyon, anahtar ürünler, müşteri profile, yaşam tarzı excerpt 1-4 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Contemporary Issues, pp. 188-216 & Hitt, Ireland and Hoskison (2012) Strategic Management pp. 1-72 Regan, Cynthia I. (2008)
2 III. markanın içsel analizi (SWOT & VRIO analiz) IV. markanın dışsal analizi (PESTEL analiz) excerpt 5-6 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Rosenau Jeremy A. (2001) Apparel Merchandising: line starts here, Fairchild, NY, pp. 95-118
3 V. kritik noktalar SWOT, önem taşıyan alanlar VI. karşılaştırmalı ve rekabetçi stratejiler (1.büyüme str., 2.portfolyo str. (BCG Matris), 3.Ansoff Matris excerpt 7-9 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Doris Kincade, Fay Gibson, Ginger Woodard (2004) Merchandising Math, pp. 195-219
4 VII. rekabetçi strateji: Porter jenerik stratejileri (segmentasyon, farklılaşma veya maliyet liderliği), Porter 5 Güç VIII. marka stratejilerinin uygunluk, kabul edilebilirlik, fizibilite ve sürdürülebilirliği IX. yorumlar X. referanslar excerpt 10-11 from Hines and Bruce (2007) Fashion Marketing & Maite Lafuente, Juanjo Navarro (2007) Fashion Source: Technical Design
5 SUNUM %20
6 2. MARKA İŞBİRLİĞİ ya da YAYILIMI I. Niş Pazar tanımı Proje Geliştirme
7 II. vizyon ve değerler III. Hedef tüketici ve Pazar karması Proje Geliştirme
8 IV.kategori planı, ürün görünümleri Proje Geliştirme
9 SUNUM %20 Proje Geliştirme
10 3. MARKA İŞBİRLİĞİ ya da YAYILIMI- PORTFOLYO V. Pazarlama karması Proje Geliştirme
11 VI.paketleme/ pazarlama kampanyası/ web sayfası Proje Geliştirme
12 VII.POS sunum/ vitrin tasarımı Proje Geliştirme
13 VIII.POS sunum/ vitrin tasarımı Proje Geliştirme
14 PROJE %40 Proje Geliştirme
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Sunumlar

Önerilen Okumalar/Materyaller

İlgili Web sayfaları, yukarıdaki referans kitaplar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
40
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
6
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
238

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010